Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb Rozvoj pamätových a fondových inštitúcií a obnova ich národnej infraštruktúry Zvýšenie prístupnosti k širokopásmovému internetu
Publikované 18.08.2015

Občania môžu elektronicky požiadať o 40 rôznych štátnych dávok


Bratislava 18. augusta (TASR) – Slováci môžu v rámci eGovernmentu cez internet podať 40 rôznych žiadostí o štátne sociálne dávky, sociálnu pomoc a pomoc v hmotnej núdzi. Konzultačno-softvérová spoločnosť Softec odovzdala do prevádzky systém elektronických služieb občanom, ktorý objednalo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
      Ako dnes spoločnosť informovala, zrýchli sa vybavovanie žiadostí a zníži administratívna záťaž, ktorá umožní úradníkom viac sa venovať klientom a práci v teréne. Ide podľa nej o prvý agendový systém, ktorý bol medzirezortne prepojený s registrom fyzických osôb a ktorý má slovenským občanom uľahčiť komunikáciu pri žiadaní o akékoľvek štátne sociálne dávky.
      Systém je prístupný z portálu ministerstva práce employment.gov.sk a ústredného portálu verejnej správy Slovensko.sk. K dispozícii je 40 rôznych typov žiadostí o dávky. Pre prihlásenie je potrebný elektronický občiansky preukaz, tzv. eID, pre elektronické podanie žiadosti so zaručeným e-podpisom. "O ten na Slovensku od decembra 2013 už požiadalo viac ako 40.000 ľudí. Ďalších takmer milión občanov elektronický občiansky preukaz s čipom vlastní, ale ešte nepožiadalo o zaručený e-podpis," uviedla spoločnosť.
      Po prihlásení sa žiadateľovi vďaka prepojeniu s registrom fyzických osôb ukáže žiadosť, o ktorú má záujem, prípadne prehľad aké čerpá dávky zo sociálneho systému, a to už s vopred vyplnenými údajmi z registra.
      "Verím, že to zvýši transparentnosť úradných procesov, skráti čas potrebný na vybavenie dávky a s postupným dobudovávaním eGovernmentu odbúra nutnosť osobného kontaktu s verejnou správou," konštatoval výkonný riaditeľ Softec Group Aleš Mičovský.